חדרי הישיבות ברוב המשרדים מעוצבים אותו דבר – שולחן ישיבות ארוך במרכז, כיסאות סבירים, מקרן, מסך, כמה חלונות לנוף סביר במקרה הטוב ואולי גם רצפת שטיח. זה המקום לישיבות של הצוות וההנהלה, לקבלת החלטות מכריעות ולסגירת עסקאות קריטיות – אז למה הוא תמיד כל כך משעמם וסטנדרטי?
אפשר לעצב את חדר הישיבות גם אחרת, להתאים אותו לאופי החברה או לאופן המיתוג שלה או סתם לעצב אותו באופן שונה ומיוחד. בכך נוצר עניין ורושם בלתי נשכחים אצל לקוחות פוטנציאליים או שותפי עבודה מזדמנים, וגם עובדי החברה יכולים כתוצאה מכך להרגיש יותר הזדהות וחיבור אליה.
איך מעצבים את חדר הישיבות כך שיהיה בלתי נשכח?
קודם כל, חשוב להחליט מה הכי חשוב שיהיה בחדר ועל מה ניתן לוותר. אפשר להוסיף גאדג’טים ולהעמיס בעיצוב מקורי ומיוחד, אך יש לזכור שעיצוב מוגזם מידי יכול לצרום בעין של הלקוחות ולגרום להם לחשוב שהחברה מתאמצת מידי, כמו גם להרוס את המראה היוקרתי והמתוחכם שחדר הישיבות אמור לשדר.
ההחלטה הבאה שחשוב לקבל היא מה הקונספט העיצובי, כלומר – האם רוצים שהחדר ירמוז לאיך שהחברה ממתגת את עצמה, למשל צבוע בצבע המזוהה עם החברה? או האם רוצים לשים דגש על מוצר מיוחד של החברה, או על שירות מיוחד שהיא מתגאה לספק אותו? האם מעוניינים במינימליזם עיצובי או בריהוט רציני וכבד יותר?
אחר כך, כדאי מאוד להתעמק בפרטים ולבחור בריהוט שיהיה נוח לשימוש. כיסאות נוחים ומרופדים, שולחן ישיבות רחב שאפשר לשבת סביבו בנוחות, מקרן ומסך שלא בולטים מידי והורסים את האווירה האלגנטית – כל אלו יגבירו את הרושם של חדר ישיבות יוקרתי שמקרין על שאר החברה כחברה שמיטיבה עם עובדיה ודואגת להם לתנאי עבודה פיזיים הטובים ביותר.
אם הוחלט לשלב גאדג’טים ומוצרים אלקטרוניים שונים, מומלץ מאוד לבחור בכאלו שפשוטים לתפעול, שכמות התקלות שיכולה לקרות להם היא אפסית וגם אם יהיו כאלה – יהיה קל יחסית לתקן אותן. אירוח פגישה עסקית בחדר שמשדר יוקרה אך בפועל חלק מהמתקנים בו לא עובדים, או שהעובדים לא יודעים כיצד להפעיל אותם, הוא תו תקן לחברה לא מספיק איכותית.
כאשר לקוח נכנס לחדר ישיבות שמזוהה עם מותג החברה, משדר יוקרה ואלגנטיות אך עם זאת ניכר עליו שהוא נוח לעובדים – קשה להאמין שהוא ישכח את החברה ויגדל הסיכוי שירצה לסגור עמה עסקאות נוספות בעתיד.
איך חדר ישיבות המעוצב בצורה מקורית ומיוחדת משפיע על העובדים
חדר הישיבות הוא המקום בו העובדים נפגשים לצרכים עסקיים והמקום שהעובדים יודעים שהוא משדר את נראות החברה והתנהלותה החוצה.
כאשר חדר הישיבות מעוצב ומקורי, העובדים גאים בייחודיות והנראות שלו. בכך הם גאים במה שהחברה משדרת החוצה ובעצם מרגישים יותר לויאליים לחברה וגאים להיות חלק ממנה.
כאשר חדר הישיבות מעוצב באופן מקורי וגם משמש את העובדים בנוחות, הם יודעים שהושקעה בו מחשבה רבה ותכנון קפדני כדי שצרכיהם ימומשו – מצד אחד שהחדר ישדר יוקרה וייחודיות החוצה אך מצד שני ההנהלה לא ויתרה על נוחות העובדים ואכפת לה מהם ולכן הדבר גם כן יגרום להם להרגיש יותר קשורים ומחוייבים אליה.