השבת נקרא את פרשת לך לך , אחת הסוגיות עוסקת בריב בין רועי מקנה אברהם לבין רועי מקנה לוט.
" ויהי ריב בין רועי מקנה אברם ובין רועי מקנה לוט והכנעני והפריזי אז יושב בארץ : ויאמר אברם אל לוט אל נא תהי מריבה ביני ובינך ובין רועי ובין רועך כי אנשים אחים אנחנו ". ( בראשית יג , ז – ח )
מסוגיה זו אנו למדים מאברהם אבינו, שיש להתרחק ממחלוקת וחילול ה'. גם כאשר הצדק איתך.
לכאורה, יש לאברהם אבינו סיבה טובה להתעמת עם לוט, אשר רועיו מרעים לרועי אברהם, אך אברהם אבינו נוהג אחרת, נמנע ממחלוקת ובוחר בדרך השלום.
אני שמח להזכיר, שלפני חמש שנים כאשר עמד לרשות הקהילות בשכונת חומת שמואל בית כנסת יחיד, ראשי הקהילות נמנעו ממחלוקת וויתרו על זכותם.
כך היה בגמר בניית בית הכנסת הנוסף, החיים המשותפים של הקבוצות השונות מזמנים לנו מידי פעם ניסיונות , שעלולים להביא למחלוקת ועלינו לעשות את הדברים בתבונה, כפי שהיה גם בחלוקת מבני בתי הספר.
אני מביא דוגמאות אלה, כמבחנים חשובים ביצירת מרקם בריא בחברה פלורליסטית ודמוקרטית, הקשיים והניסיונות עוד לפנינו.
השכונה גדלה פיזית ודמוגרפית וחשוב לעשות את הדברים ברגישות ובהבנה, עלינו להמשיך בדרכו של אברהם אבינו ע"ה.
לא נוכל להשלים חלילה, בהתנהלות כוחנית ויצירת עובדות מוגמרות שתייתר, את השיח וההבנות לפני קבלת ההחלטות, השכונה גדלה ומתרחבת וכך גם ריבוי הדעות.
מגוון הדעות היא לחם חוקה של חברה דמוקרטית ופלורליסטית, חשוב לשמור על כבוד הדדי, פתיחות והחלפת דעות, כדי ליצור חיי חברה המושתתים, על ערכי התורה והיהדות .