כסוכנות לקידום אתרים, אחת השאלות שהלקוחות שואלים אותנו לעתים קרובות היא: מה ההבדל בין תוצאות חיפוש אורגניות לבין התוצאות שאפשר להשיג עם קידום אתרים ממומן בגוגל? אז כן, לא כל כך מסובך, לפחות בתיאוריה, להשיג תוצאות של דירוגים טובים בגוגל בלי לשלם עליהן. הפעולה הזאת נקראת קידום אורגני.
במבט ראשון, גוגל מציעה תשובה פשוטה לתוצאות חיפוש אורגניות לעומת ממומנות. התוצאות בתשלום מופיעות בראש תוצאות החיפוש. הן נמצאות שם פשוט מכיוון שהשתמשתם בשירות אדוורדס של גוגל.
אתם בטח תוהים לעצמכם איך זה עובד
אז בעוד שהקישור שלכם נמצא בראש הדף, או במיקום מעולה אחר, גוגל תחייב אתכם על סמך המיקום שבו אתם נמצאים ברשימה, ולפי מילות המפתח שלכם, חשוב להבין שגוגל תחייב אתכם יותר ככל שתרצו שהקישור שלכם יהיה רשום גבוה יותר ולאורך זמן.
השימוש בשירותי גוגל אדוורדס הוא תהליך די פשוט. אתם פשוט צריכים ליצור חשבון גוגל, לרשום אותו בדומיין AdWords, ואז אתם יכולים להגדיר אותו על מנת לקבל את המיקום הרצוי במנוע החיפוש של גוגל.
קל מאוד למצוא אתכם אם אתם משתמשים בשירות אדוורדס של גוגל, אבל:
בטווח הרחוק, זה יכול להיות מהלך מסוכן. אמנם כל לחיצה אינה יקרה כל כך בפני עצמה, אבל חשוב לקחת בחשבון את העובדה שלא כל מי שלוחץ על המודעה שלכם, בהכרח יקנה את השירותים או המוצרים שלכם. חלק מהגולשים עשויים פשוט להיות סקרנים ויש אפילו מקרים שבהם אנשים לוחצים בטעות על הקישור שלכם. במילים פשוטות, לא כל קליק ממש שווה את ההשקעה.
היבט נוסף של קידום אתרים ממומן בגוגל הוא העובדה שלאנשים יש נטייה שלא לסמוך על מודעות. חלקם שמעו על דואר זבל והונאות ברשת, כך שאנשים אלה נוטים להימנע מלחיצה על מודעות. השיטה הטובה ביותר להיראות היא על ידי יצירת תכנים איכותיים ומספיק טובים על מנת להיות מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.
מה המשמעות של פרסום ממומן בגוגל ולמה אתם צריכים את זה?
פרסום ממומן בגוגל הוא פתרון הפרסום בתשלום לקליק (PPC, זוכרים?) של גוגל, שמאפשר לעסקים ולבעלי אתרים להציע על ההזדמנות להציג מודעות לצד חיפושים בגוגל, ממה כשאנשים מחפשים את מה שאתם צריכים.
כלומר, אתם משלמים רק כשמישהו לוחץ על המודעה שלכם על מנת לבקר באתר שלכם או להתקשר לעסק שלכם, והמודעות נותנות לכם את ההזדמנות להופיע בפני הקהל הרחב ברשת.
וזה לא הכול. אתם יכולים לשנות את המודעות שלכם בכל עת, להגיע לקבוצה מסוימת של אנשים, לפי תחומי עניין, אזור גאוגרפי, גילאים, או כל מאפיין אחר, או לקדם עסקה או מוצר ספציפי. מיידיות זו יכולה להוות משאב נהדר עבור חברות שמבקשות להשיג יותר מכירות, לפרסם מבצעים או להציג שינויים בהצעות המוצרים או השירותים שלהם.
האם אפשר להשתמש בכלי מודעות של גוגל למטרות קידום אתרים?
מודעות גוגל מגיעות עם חבילת כלים שאפשר להשתמש בהם כדי להבין איך לייעל את האתר שלכם. לדוגמא, כלי מילות המפתח עוזר לכם ליצור רשימת מונחים שקשורים לעסק שלכם, שמייצרים המון חיפושים, ואז תוכלו לשלב את המונחים האלה בתכני האתר שלכם.
אתם יכולים גם להשתמש בכלי המעקב של פרסום ממומן בגוגל על מנת למדוד אם שינויים באתר ובקמפיין המודעות שלכם מובילים לעוד מבקרים או המרות.
אז מה השורה התחתונה פה, או השלב הבא?
בשורה התחתונה, ובהתאם לאפשרות שהכי מתאימה לעסק שלכם, תוכלו לבחור באיזו צורה לבצע פרסום מקצועי בגוגל.
אבל חשוב שתבינו שאנשים רבים היום בודקים תחילה ברשת כשהם רוצים המלצות על מסעדות, ביקורות עסקיות על חברות, או כשהם מחפשים תשובות לשאלות הבוערות שלהם, ועם תכנית טובה של ניהול קמפיינים בגוגל, אתם יכולים להתחבר אל הגולשים האלה כאשר הם מחפשים את מה שאתם מציעים.
קידום אתרים ממומן בגוגל הוא אבן יסוד מסורתית בשיווק מקוון מצליח, מכיוון שהוא נותן לעסק שלכם את הסיכוי הטוב ביותר להימצא – גם אם תהליך האופטימיזציה לוקח זמן מה על מנת להגיל לתוצאות הנכונות. פרסום בגוגל אדוורדס מאפשר לכם להגיע אל הלקוחות באופן מהיר יותר, וגם מאפשר לכם להתאים אישית את תכנית ניהול קמפיינים בגוגל שבחרתם, תוך כדי תנועה.
בסופו של דבר, שילוב של קידום אתרים ממומן בגוגל, יחד עם שיטות פרסום בגוגל אדוורדס, יכולים לתת לכם את הסיכוי הטוב ביותר להשיג תנועה לאתר שלכם בטווח הקצר, ולשפר את נוכחות העסק שלכם באופן מקוון, מה שיוביל, מטבע הדברים, להצלחה בטווח הארוך.