להתגורר במרכז זה לא זול, אפילו להפך. וכן, הרבה אנשים מתלוננים על יוקר המחייה בכלל ועל יוקר מחירי הדיור והנדל”ן בפרט. אם אתם מהאנשים שמעדיפים לעשות במקום סתם להתלונן ולקטר, תוכל להצטרף לתחום המשתלם של תיווך נדל”ן. זה לא תחום עיסוק שמתאים לכל אחד, אבל אם יש לכם גישה לאנשים, אם אתם רוצים להשקיע מאמץ, לקצור את הפירות ולזכות בקריירה משתלמת, שימו לב איך תוכלו לעשות זאת נכון.
קודם כל, הכשרה
יכול להיות שאתם מתעניינים בנדל”ן ומבינים בכך לא מעט. יכול מאוד להיות שאין לכם שום ידע בנושא, בשלב הזה, למעט העבודה שנדל”ן בארץ זה יקר. אם אתם רוצים להקים עסק של תיווך במרכז, ראשית חוכמה תצטרכו לרכוש ידע שיטתי. הבשורות הטובות הן שלא צריכים לשם כך לבלות שנים באוניברסיטה. מה שצריך זה להצטרף אל קורס תיווך (כזה לדוגמא), איכותי ויישומי. זהו קורס מעשי, שמלמד כל מה שצריך לדעת על מנת להתחיל לעסוק במקצוע. בוגרי הקורס שיעברו בהצלחה את המבחן יקבלו רישיון ישראלי לעסוק במקצוע. רק נציין שמתווכים מצטיינים ממשיכים ללמוד לאורך כל הדרך, הם חיים את השוק, משכללים את טכניקות המכירה, מתנהלים בצורה נכונה מבחינה שיווקית ועסקית.
שיתופי פעולה עסקיים
בעסקים, ההתחלות על פי רוב מאתגרות. כדי לבנות עסק משגשג צריך להתאמץ, צריך להשקיע ובמיוחד, צריך לחשוב מחוץ לקופסא. ברגע שתקבלו רישיון תיווך, תוכלו להקים משרד תיווך או להצטרף למשרד קיים. במידה ותרצו לפעול כעצמאים לכל דבר, תוכלו ליזום שיתופי פעולה עסקיים. לדוגמא, נסו ליצור שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע כגון יועצי משכנתאות. הלקוחות שלהם יוכלו להית גם הלקוחות שלכם ולהפך.
בנו לעצמכם מוניטין
על מנת ליצור לעצמכם מוניטין עסקי, תצטרכו לעבוד בכיוונים שונים. ברגע שיהיו לכם לקוחות, הלקוחות המרוצים מקדמים את המוניטין שלכם. השתמשו בהמלצות (בהסכמת הלקוחות), לדוגמא באתר האינטרנט שלכם, בעמוד הפייסבוק שלכם. כמובן שאם אין לכם עדין נוכחות דיגיטלית, זה הזמן לבנות נוכחות כזאת. עברו הימים שבהם אפשר היה להצליח בלי לרתום את הכוח של האינטרנט. חלק עצום מהלקוחות שלכם צפוי להגיע אליכם לאחר חשיפה דרך גוגל, פייסבוק, רשתות חברתיות אחרות וכדומה.
בידול ומיתוג – זה חשוב
זה לא סוד שבמשך שנים מתווכי נדל”ן נתפסו אצל חלק מהאנשים כלא מאוד רלוונטיים, אבל המגמה הזאת משתנה. כיום, הרבה יותר מתווכים מתייחסים במלוא הרצינות למקצוע והם מציעים ערך מוסף וממשי לכל לקוח. ברגע שאתם מצטרפים לתחום, בנו למשרד שלכם מיתוג מקצועי. הגדירו את הערכים שלכם, צרו בידול שיבהיר ללקוחות הפוטנציאליים במה אתם שונים מאחרים ולמה כדאי לפנות אליכם. כעת הכדור אצלכם. השכילו ללמוד לאורך כל הדרך, היו מקצועיים, אנושיים אך גם ממוקדי מטרה, ותעשו חייל בדרככם החדשה.