במאמר זה תוכלו לקבל מידע שימושי על היתרונות של מוצרים ממותגים ועל תרומתם הגדולה לקידום העסק וליצירת מודעות אצל קהל היעד.
על שיטות פרסום שונות
כולנו מכירים שיטות פרסום. כאנשים שחיים בעולם מודרני, כולנו צרכנים פוטנציאליים של מוצרים שונים. אנו מכירים סלוגנים שונים, ג’ינגלים ששמענו ברדיו, וסיסמאות שונות שנוצרו על מנת לפרסם מוצרים. בעבר היה נהוג לפרסם באופן ישיר- המפרסם היה כותב את ייתרונות המוצר ומדוע כדאי לנו לקנות אותו, כך שנשתכנע ונקנה.
עם השנים השתרשה ההבנה שאנו קונים דברים גם באופנים רציונליים פחות, יחד עם העלייה באיכות החיים ובמוצרי המותרות הנרכשים, שאינם הכרחיים. לפיכך עברו לשיווק מסוג אחר המתבטא יותר בסלוגנים קליטים ופניה לצרכים פנימיים יותר של האדם- כמו שייכות חברתית, סמלי סטאטוס ועוד…
בשנים האחרונות יותר יותר עוסקים בפרסום עקיף. מחקרים מצאו כי מספיק שנראה מוצר מסויים בסביבתנו, נחשף אליו, נראה את הסמל שלו כדי לייצר התניה. כאשר אנו נחשפים באופן כזה, גדלים באופן משמעותי הסיכויים שאכן נצרוך את המוצר. דוגמא לניסוי כזה הידוע במיוחד הוא כאשר הכניסו שקופיות בתוך סרט דיסני של חברת קוקה קולה. הצופים שהוכנסו לניסוי קנו את המוצר בשיעורים גבוהים הרבה יותר. הניסוי הוכיח שאפילו באופן לא מודע החשיפה למוצר מעלה את סיכויי הרכישה.
פרסום באמצעות מוצרים ממותגים
אחת התוצאות של השינוי התפיסתי הזה בעולם הפרסום הוא הייצור של מוצרים ממותגים כאמצעי לקידום עסקים. כאשר אנו מדפיסים את הלוגו שלנו על מוצר מסויים, כמות גדולה של צרכנים פוטנצייאלים נחשפת אליו אוטומאטית באופן פאסיבי. זה פרסום נרחב הרבה יותר ממודעה בעיתון.
כמובן שכאשר בוחרים לפרסם באופן כזה, יש לבחון היטב את סוג המוצר ויעילותו. מוצרים הנמצאים בעיקר בשימוש ביתי הם חסרי תועלת כמעט, משום שכמות האנשים הנחשפים אליו הינה קטנה מאוד. לכן יש לחשוב על הפונקציות שאליהן המוצר משמש.
תיקים ממותגים
תיקים הם אופציה ממש טובה לשיווק. הם משומשים בעיקר בחוץ, אנשים מסתובבים איתם, וזהו חפץ שימושי ונצרך לכל אדם. כאשר אדם משתמש בתיק ממותג הוא עושה זאת ללא מחשבה מראש אלא משתמש באופן טבעי במוצר הנמצא אצלו בבית, ובהולכו ברחוב המוצר זוכה לחשיפה נרחבת, ומשיג מודעות רבה גם בקהל היעד הרלוונטי וגם בכלל.
בדרך כלל התיקים מיוצרים במפעל אחד וממותגים באחר. הייצור מתבצע בדרך כלל בארץ אחרת ומיובא לארץ בה הם ממותגים באופן ממוקד וזמין יותר לחברות המעוניינות בכך. על מנת להוזיל עלויות מומלץ לייצר את התיקים במקומות בהם העלויות נמוכות יותר, לדוגמא, ייצור בסין הוא שיטה נפוצה לכך. בנוסף, לתיקים שונים יש עלויות שונות, וניתן לבחור סוג מסוים או חומרי גלם פשוטים יותר על מנת להוזיל את העלויות.
יש לבחור את התיק גם לפי השימוש שלו. לחברות מסוימות יתאים יותר שיווק על תיקי מחשב, הנמצאים בסביבה של קהל יעד רלוונטי יותר, השונה מקהל היעד לפרסומים אחרים שיעדיפו לפרסם על תיקי נופש או תיקי ספורט. יש לבחור את המוצר המתאים ביותר כדי לחשוף אותו לקהל היעד הרלוונטי על מנת לקדם את מכירתו באופן היעיל ביותר.