ניהול עסק זוהי משימה מורכבת ביותר, על מנת להצליח בה במידה הרבה ביותר, יש לבצע כמה וכמה פעולות ולהקפיד על התנהלות מערכתית נכונה ומדויקת.
בסופו של דבר, ההצלחה של כל בית עסק תלויה במידה הרבה ביותר בתזרים קבוע של לקוחות חדשים המספקים עלייה בהכנסות. והדרך היעילה ביותר להשיג זאת כיום זה באמצעות האינטרנט, משום שהוא מעניק את הכלים הממוקדים ביותר בכדי להגיע לקהל הפוטנציאלי בעלויות נמוכות יחסית. מתבקשת השאלה, האם אפשר לעשות זאת באופן עצמאי?
המרכיבים של קידום אתרים
על מנת להצליח במלאכת קידום אתרים חשוב קודם כל להבין האת המרכיבים של המשימה הגלובלית הזאת. המרכיבים האלה משתנים לעיתים קרובות על פי החידושים האחרונים של גוגל, צרכי הגולשים המשתנים. כך שצריך לא רק לדעת לספק את ביצוע המשימות הספציפיות, אלא גם לדעת לזהות מתי יש להוסיף סעיפים חדשים לרשימת המטלות. מספר הדברים שיש לבצע מעבר לכל ספק:
- הגדרות נכונות של האתר – שילוב של עבודה טכנית נטו וקידום אתרים. ההיבט הטכני דורש אתר הבנוי באופן מושכל וברור, על מנת שהרובוטים של מנועי החיפוש יוכלו לסרוק אותו בקלות. בנוסף, חשוב שהאתר יהיה מותאם לצפייה במסכי מכשירים ניידים, אבטחת SSL ועוד גורמים שמופיעים לפרקים.
- מילות חיפוש, כותרות ותיאורים – על מנת שאנשים יגיעו לאתר באמצעות מנוע החיפוש, יש לתאר באופן מדויק גם את האתר באופן כללי וגם כל עמוד בו. זה כולל מילות חיפוש, כותרת ותיאור של העמוד. באמצעות מידע זה הגולשים רואים את האתר בתוצאות החיפוש ובוחרים האם להיכנס אליו.
- עדכון האתר – כיום, דירוג של האתר בגוגל כולל מרכיבים רבים ודרישות רבות מצד ה”אח הגדול”, כולל התדירות שבה מתעדכן האתר בחומרים חדשים, מאמרים, עדכונים וכו’.
מה זה קידום אתרים אורגני?
בתחום קידום אתרים בגוגל מבדילים בין שני סוגי קידום בסיסיים – קידום אורגני וקידום ממומן. הקידום האורגני מהווה עבודה מתמשכת, בדומה למיתוג (ושתי עבודות אלה חופפות לעיתים קרובות), זאת באמצעות יצירת תכנים איכותיים, פרסום האתר באתרים גדולים אחרים (פורטלים עם תנועה גדולה, אתרי חדשות וכו’). לעומת זאת, קידום ממומן מאפשר לפרסם הודעות ממומנות במקומות המיועדים לכך במנועי החיפוש וגם באתרים אחרים, בעזרת פלטפורמות כמו OUTBRAIN. כפי שניתן להבין, מדובר בעבודה מורכבת הכוללת אינספור משימות, במידה רבה עבודה במשרה מלאה.
יתרונות של קידום אתרים מקצועי
למרות שמומחה שאוהב את התחום שלו עשוי להיות מסוגל לבצע קידום אתרים באופן איכותי בעצמו, אסור לשכוח שביממה יש רק 24 שעות, ובמידה והאתר מהווה אך ורק אמצעי ולא מטרה בפני עצמה, עדיף להפנות את המשימה לאיש מקצוע המתמחה בכך ולהקדיש את כל הזמן לפעילות העסקית הישירה של בית העסק ולדאוג לתת ללקוחות המגיעים כתוצאה מעבודת הקידום את השירות הטוב ביותר.
אורי מינץ – שיווק דיגיטלי לעסקים 077-9971646