אמש נערך כנס החינוך השנתי ע”ש ד”ר ברנקו וייס של משרד החינוך אגף פיתוח מקצועי עובדי הוראה במנהל עובדי הוראה ומכון ברנקו וייס, “הצמצום הזה הוא בשבילי”. שר החינוך, ח”כ נפתלי בנט : “האתגר הקשה ביותר וככל הנראה גם החשוב ביותר הוא לתת הזדמנות הוגנת לילדי ישראל, ולצערי אנחנו עדיין לא שם”.
אמש נערך בכפר המכביה ברמת גן כנס החינוך השנתי ע”ש ד”ר ברנקו וייס של משרד החינוך אגף פיתוח מקצועי עובדי הוראה במנהל עובדי הוראה ומכון ברנקו וייס, בסימן צמצום פערים בחינוך בתוך האוכלוסייה. במהלך הכנס עסקו מרצים ומומחים ממגוון תחומים בנושא החשוב של צמצום הפערים במערכת החינוך בישראל. הכנס היה במעמד שר החינוך ח”כ נפתלי בנט.
משתתפים נוספים: מנכ”לית מכון ברנקו וייס ניבה חסון, מיכאל ביטון – ראש המועצה המקומית ירוחם ויו”ר מייסד מועצת הנגב, דרור אלוני – ראש המועצה המקומית כפר שמריהו, אלי הורוביץ – מנכ”ל קרן טראמפ, אביב קינן – סמנכ”לית ומנהלת אגף בכיר תכנון ואסטרטגיה במשרד החינוך, איל רם – ראש מנהל החינוך בירושלים, פרופסור יפעת ביטון – יו”ר מרכז תמורה, עדי אלטשולר – יזמית חברתית ומייסדת בתי הספר המכילים, אביעד פרידמן – יו”ר החברה למתנ”סים, יוסי מלכה – מנכ”ל “מעשה”, מונא פארס – מנהל אגף תכניות לאומיות ומערכתיות במשרד החינוך.
מנכ”לית ברנקו וייס, ניבה חסון: ” דו”ח OECD האחרון קבע כי שיעור הפערים בין הישגי תלמידים במדינת ישראל הוא מהגבוהים בעולם . הנתון המדאיג הזה אינו נוגע רק לחוסן החברתי שלנו”, עוד הוסיפה ” . ערך הערבות ההדדית מחייב את כולנו –אנשי המגזר הציבורי, השלישי והפרטי לקדם את הצעירים באשר הם לאפשר להם לתת דרור לחלומות שלהם וביטוי לכישרונות וליכולות שלהם”.
סמנכ”ל משרד החינוך, איל רם: ” משרד החינוך מפתח בשנים האחרונות כלים מגוונים כדי לקדם למידה מקצועית בקרב מורים. למידה שמצמצמת את הפער בין הרצוי למצוי, בין מה שמורים רוצים שיקרה בכיתה למה שבפועל קורה. הלמידה מתרחשת בכל רחבי הארץ בדגש על פריפרייה ומגזרים מוחלשים כמו המגזר הערבי והחרדי כדי לסגור פערים חברתיים”.
שר החינוך, ח”כ נפתלי בנט: “הדבר הכי נורא לעשות לתלמיד הוא להנמיך את הציפיות כלפיו בגלל שהוא בדואי או מהפריפריה ולכן אתה קורבן, ואם לא תצליח זה בסדר זה בגלל הנסיבות, זה מסר נוראי. כשהסיטואציה האובייקטיבית היא שיש פערים אבל זה לא אליבי וזה לא תירוץ לחוסר ציפיות גבוהות מכל ילדי ישראל במרכז, בפריפריה, יהודים וערבים. מתמטיקה עצמה לא מעניינות אותי אני לא אובססיבי למתמטיקה אני אובססיבי לדרישה ולציפיות גבוהות. האתגר הקשה ביותר וככל הנראה גם החשוב ביותר הוא לתת הזדמנות הוגנת לילדי ישראל, ולצערי אנחנו עדיין לא שם. אמנם, יש מגמת שיפור במגזר הערבי בתחום החינוך ובעוד תחומים”. השר המשיך וסיפר ” אין כוכב נולד יש כוכב מתאמץ ואני מתחייב כשר החינוך להמשיך להגדיל את המשאבים, השנה התקציב הוא הגדול ביותר בישראל יותר מתקציב הביטחון. ברנקו וייס פועל בדיוק במקומות המורכבים מחנך ללקיחת אחריות מחנך את התלמידים לקחת אחריות על עצמם”.