השנה האחרונה לא הייתה ‘עוד’ שנה, בכל הנוגע לבעלי העסקים המקומיים. אותם העסקים שהיו רגילים להיות פתוחים מבוקר ועד ערב, לקבל כמות גדולה של לקוחות ולהצליח למכור סחורה – נותרו סגורים משך חודשים רבים, עקב תקופות הסגר השונות וההגבלות שהוטלו על המשק הישראלי. הפעילות השגרתית הענפה צומצמה בשיעור ניכר, עד להודעה חדשה.
כל בעל עסק בשנת 2020, ו- 2021, נדרש לתכנן את צעדיו האסטרטגיים בעולם העסקי, וזאת, תוך הסתכלות קדימה על היום שאחרי. דווקא בימים אלו, כאשר תקופת הקורונה עומדת להסתיים, חשוב שבעלי העסקים יבצעו מספר פעולות הכרחיות על מנת להישאר בתודעת הצרכנים – גם כעת. אחת הפעולות שהוכחו כיעילות ביותר עובר עסקים בימים אלו, הוא שימוש במוצרי פרסום, כפי שיופרט להלן.
מדוע אנו זקוקים למוצרי פרסום?
בעולם המתקדם של היום, בו כל מוצר נגיש לצרכן במגוון רחב של אפשרויות (קנייה אינטרנטית, מכירות יד שנייה, חנויות ועוד), פרסום וקידום העסק נעשים חיוניים פי כמה. לשם כך, עסקים רבים מחלקים ללקוחותיהם מוצרי פרסום מגוונים, החל ממגנטים ועטים, ועד למטענים ניידים למכשיר הסלולרי, מחשבונים ועוד.
את מוצרי הפרסום הללו, רוכשים בעלי העסקים באמצעות יצור מקומי של מוצרי פרסום, כלומר – מוצרי פרסום המיוצרים בישראל, או לחלופין, באמצעות יבוא מוצרי פרסום, דהיינו, רכישת מוצרי פרסום שמיוצרים בחו”ל, ולרוב מכירם יהיה נמוך ביחס למחיר הייצור המקומי.
ברגע בו צרכן מקבל מעסק מוצר פרסום, הוא למעשה מרגיש כי קיים כלפיו יחס אישי. בעתיד, כאשר הוא יהיה מעוניין לרכוש מוצר מסוים שקיים בעסק, הוא יחזור אליו, ולו רק בשל אותו מוצר פרסום. מעבר לכך, מוצרי הפרסום מזכירים לצרכן אודות העסק, כאשר הוא משתמש בהם. כך למשל, צרכן שמשתמש מידי יום במטען שחולק לו בעסק מסוים – המטען מזכיר לצרכן, כל יום ויום, את העסק בו הוא קיבל את המטען.
האם מוצרי פרסום יכולים לעזור לבעלי עסקים בתקופה הנוכחית?
אין ספק כי מוצרי פרסום מסייעים לכל עסק, בימים כתיקונם. מעבר לקשר הרגשי שנוצר בין הצרכן לבעל העסק, כאשר הצרכן מקבל את מוצר הפרסום – הרי שגם מחקרים מוכיחים את יעילותם של מוצרי הפרסום.
אולם, בימים אלו, כאשר העסקים סגורים, על פניו אין צורך במוצרי פרסום – הלא לכאורה, גם אם נניח כי הצרכן ייזכר בעסק ואפילו אם הוא יהיה מעוניין לרכוש מוצר שנמצא אצלו – הרי שהעסק סגור, ואין אפשרות לרכוש דרכו.
למעשה, ההיפך הוא הנכון. בימים אלו, חשיבות מוצרי הפרסום גדלה שבעתיים. ראשית, בעוד זמן מה ייפתחו שערי העסקים, והצרכנים ינהרו לחנויות ולעסקים השונים, על מנת לרכוש מוצרים שלא יכלו לרכוש משך תקופה ארוכה. לאילו עסקים הם יפנו? לאותם העסקים שהם זוכרים, כלומר – העסקים שהעניקו להם במתנה מוצרי פרסום. יתרה מזאת, כאשר המשק ייפתח, הצרכנים ירצו לעזור לעסקים אליהם הם מרגישים קשורים – ולכן יפנו לעסקים שחילקו להם מוצרי פרסום.
מוצרי פרסום אינם עולים כסף רב, אולם ההשפעה שלהם עצומה. בהתחשב בכך שרשות המס מכירה בהוצאות פרסום כהוצאות שניתנות לניכוי (בהתאם לאפיון המוצר), הרי שניתן להשיג פרסום רב באמצעות הקדשת תקציב לא משמעותי.