שלט המשרד הוא לא רק אמצעי לזיהוי המיקום שלכם, הוא גם כרטיס הביקור הראשון שהלקוח שלכם פוגש. הבחירה בשילוט מעוצב היטב חשובה לכל משרד, על אחת כמה וכמה למשרד עו״ד, שאמור להציג שילוט שמקרין אמינות, יוקרה ומקצועיות. חידושי הטכנולוגיה משפיעים על היבטים שונים בחיינו וגם על עיצובי השלטים. הצפי לעתיד הקרוב הוא עיצוב שממשיך לשמור על קווי העיצוב הקלאסיים המאפיינים שלטים של משרדי עורכי דין תוך שילובם בחידושים העדכניים.
מה יישאר קלאסי ומה ישתנה?
שילוט למשרד עורכי דין מעוצב בדרך כלל בסגנון סולידי וקלאסי המשדר יציבות ומסורת. עיצוב קלאסי מורכב מבחירת הצבעים (לרוב, גווני שחור, כחול כהה או ירוק בקבוק); הגופנים (לרוב, אותיות מובלטות בצבעי זהב או כסף) והסגנון העיצובי (לרוב, מינימליסטי).
הסגנון הקלאסי ימשיך כנראה לשלוט בכיפה כשהוא משולב בטכנולוגיות החדשות כדי ליצור שילוט בעל מראה מתוחכם, מדויק וסביבתי יותר שנותן מענה לעקרונות עיצוב עכשוויים, כמו:
- השילוט הוא חלק ממערך המיתוג הכולל ולא אלמנט שעומד בפני עצמו. לכן, הסגנון העיצובי של השילוט אמור לשמור על מאפייני עיצוב המותג.
- שמירה על סגנון עיצובי אחיד של כל אמצעי השיווק, כולל שלטים, כרטיסי הביקור, אתר האינטרנט והמדיה החברתית, עוזרת ליצור חווית מותג אחידה שפוגשת את הלקוח עוד לפני שנכנס למשרד או לאתר.
- המגמה להפחתת הפגיעה בסביבה משפיעה גם על יצרני השלטים שהחלו להשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה (כמו שלטים ממוחזרים או תאורת LED חסכונית). שילוט ׳ירוק׳ משדר ללקוחות שמדובר במשרד עו״ד מתקדם עם מודעות חברתית.
שילוט בעיצוב קלאסי שכולל גם טכנולוגיות עדכניות, מציע למשרדי עו״ד שלט שהוא גם פונקציונלי וגם נאמן לאווירה המכובדת ההולמת את תחום המשפט.
טכנולוגיות חכמות עכשוויות
ככול שהטכנולוגיות החדשניות הפכו לנגישות וזולות יותר כך גם משרדי עו״ד החלו לשלבן בשילוט המשרדי שלהם, כמו:
- מסכי LED, המציגים מידע חיוני (שם המשרד ושעות הפעילות).
- קודי QR, המוטמעים באלגנטיות בפינת השלט (מסייעים ללקוח להגיע ישירות לאתר שלכם).
- חיישני תאורה אוטומטיים, שמווסתים את עוצמת תאורת השלט בהתאמה לשעות היממה ובכך חוסכים באנרגיה ומבטיחים שהשלט יישאר קריא באופן מרבי.
טכנולוגיות חכמות עתידיות
שילוט אינטראקטיבי חכם – בנוסף למסך ה-LED שמציג טקסט, השלט:
- יכלול חיישן תנועה, שמגיב לנוכחות עוברי אורח ומפעיל מסר אישי כשהלקוח מתקרב (טקסט או סרטון).
- יציג תוכן מותאם בזמן אמת, כמו עדכון רלוונטי או שירות חדש.
שילוט משולב AR, מציאות רבודה – כיוון מצלמת הטלפון לשלט העסק תאפשר ללקוח להיחשף לשכבת מידע נוספת, כמו למשל:
- סרטון המציג את עורכי הדין במשרד.
- הדמיה של פנים המשרד.
- הסבר על תחומי ההתמחות.
שילוט דינמי מותאם זמן ומותאם קהל – אפשרות להחלפת תצוגת השלט בהתאם לאירועים או לשעה ביממה, למשל:
- הצגת תאורת אווירה ושם המשרד, בלילות לעומת הצגת מידע שימושי מפורט יותר, בימים.
- אלגוריתמים שיתאים את תוכן השלט לפרופיל הקהל בסביבתו.
איסוף מידע משלטים – שלט חכם יוכל לאסוף נתונים על מספר האנשים שראו אותו, סרקו את ה-QR או נכנסו לאתר בעקבות החשיפה. זה יאפשר מדידה וניתוח נתונים.
- חוויית מותג מחוברת ישירות בזמן אמת – השלט יאפשר חיבור ישיר לאתר או למחשב במשרד, כדי לעדכן אוטומטית ומיידית את תצוגת השלט בעת הצורך (לדוגמה, להודיע על הצטרפותו של מומחה משפטי חדש למשרד).
לסיכום, עתיד השילוט למשרדי עורכי דין טמון בשאיפה לספק ללקוחות חוויה שלמה, שלא מוותרת על הקווים הקלאסיים של תחום המשפט אלא משלבת אותם יחד עם הכלים הטכנולוגיים החדשים, הערכים הסביבתיים והעיצובים החכמים.