ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק המסדירה את זכויותיהם של תלמידים לקויי למידה במוסדות על-תיכוניים.
הצעת החוק, אותה יזם יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, מגדירה סל התאמות שיינתן לתלמידים לקויי למידה במוסדות חינוך על-תיכוניים. מדובר במוסדות אקדמיים, במכינות קדם-אקדמיות, מכללות וסמינרים להכשרת עובדי הוראה, בתי-ספר לטכנאים ולהנדסאים, הכשרות מקצועיות במסגרת משרד התמ"ת ומוסדות לימוד לרבנים ולדיינים.
הצעת החוק מחייבת כל מוסד לקבוע גוף שיטפל בלקויי למידה ויהיה מופקד על מתן ההתאמות כמו אופן עריכת מבחנים, שימוש בעזרים טכניים ייעודיים, סדנאות לפיתוח מיומנויות, שיעורי עזר, חונכות וכדומה. סל ההתאמות המוצע ללקויי הלמידה ישתנה מתלמיד לתלמיד על-פי צרכיו.
הצעת החוק קובעת כי החוק יוחל בהדרגה במשך תקופה של שש שנים, כדי לאפשר היערכות מתאימה של המוסדות ליישום החוק.
לדברי ח"כ אורלב, "הצעת החוק באה לתת מענה לצרכים המיוחדים של לקויי הלמידה ונועדה לסייע להם לממש את מירב הפוטנציאל. היכולות והאיכויות האינטלקטואליות של לקויי למידה אינן נופלות מיכולותיהם של שאר הסטודנטים, וסל ההתאמות יאפשר להם להוציא לפועל את היכולות ולתרגם אותן להישגים לימודיים".
על-פי ההערכות, כ-3.5% מהסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה הינם לקויי למידה. במכינות הקדם-אקדמיות שיעור לקויי הלמידה מגיע לכדי 30%, מכיוון שלומדים בהן תלמידים רבים שלא הצליחו לעמוד במבחני הבגרות בבית הספר התיכון, בשל לקות הלמידה.