הצעת החוק קובעת שמנהל בית-ספר לא יאפשר למפרסמים להכנס לבתי הספר למטרות מסחריות ולצרכים פרסומיים.
יוזם ההצעה, ח"כ זבולון אורלב, הסביר כי לאחרונה התרחבה כניסת הגורמים המסחריים לבתי הספר ושילוב פרסומות מסחריות בעזרי לימוד. תופעה זו מלווה בהפרעה רבה שנגרמת למהלך הלימודים בשל הפרסום הקולני שמתלווה בדרך כלל לכניסתם של אנשי השיווק, מה גם שכניסתם של אלו מתבצעת לעיתים אל תוך כיתות הלימוד בשעות הלימודים, תוך הפסקת הלימוד הרציף.
חמורה מכך היא העובדה שמנהלי בתי הספר או המורים מאפשרים העברת פרטיהם האישים של התלמידים לידי אותם גורמים כך שיוכלו ליצור עמם קשר ולשכנעם לרכוש את מוצריהם.
"הצעת החוק נועדה להגן על הילדים מפני חשיפה בלתי מבוקרת לפרסומות, בשעה שהם שוהים בבית הספר מכח החוק והם בגדר "קהל שבוי". דווקא בעידן של צרכנות ללא רסן, אין זה מתפקידו של בית הספר להוות במה נוחה לצרכים עסקיים", אמר ח"כ אורלב.